A Industria 4.0 conseguirá que o PIB español creza un 3,6% en 2021

A Industria 4.0 supón un dos principais retos aos que se enfrontan as empresas e institucións españolas para mellorar a economía do país. Tanto é así que para 2021, prevese un incremento do Produto Interior Bruto (PIB) do 3,6% grazas á evolución das novas tecnoloxías e a transformación dixital, tal e como indica un estudo de Accenture en colaboración con Mobile World Capital Barcelona.

Unha situación que xa está a dar os seus froitos en todos os sectores. Segundo a Confederación Española de Organizacións Empresariais (CEOE), as empresas que xa optaron por adaptarse aos novos tempos e invisten en innovación incrementaron a súa produtividade nun 10% e crean o dobre de emprego que os seus competidores.

Un crecemento que desemboca na mellora da economía para todos os cidadáns. Nunha gran cidade como é Barcelona, a industria 4.0 supón o 17% do PIB na área metropolitana. Así o reflicte un informe realizado polo Consello Económico e Social de Barcelona (CESB).

Novos retos

Para tratar estas perspectivas de futuro da Industria 4.0, así como os novos desafíos que presenta e as infinitas posibilidades que aínda se descoñecen, tivo lugar en Madrid o evento ‘Industria 4.0: Intelixencia e Personalización’ organizado por Executive Forum. Nel, representantes de empresas punteiras como HP, Samsung, Semantic Systems e Ilunion departiron sobre as metodoloxías e procedementos máis empregados á hora de implementar as tecnoloxías na última revolución industrial.

“A Industria 4.0 é a dixitalización das cadeas de valor das empresas”, comezou explicando o director de Mercadotecnia de Semantic Systems, José Ramón Valle Bello.

José Ramón Valle falou da importancia de “achegar solucións para esta Industria”. “Actualmente, as empresas necesitan impulsar a maior parte dos seus esforzos neste novo camiño para realizalo do xeito correcto” continuou sinalando que as fábricas agora teñen “un abano moito maior de posibilidades na fabricación: produto estándar ou personalizado”.

Unha liña, a da fabricación da que tamén falou o responsable de vendas para España e Portugal da División 3 D de HP, Jaume Homs.

“Agora pódese facer produción masiva personalizada e tiraxes máis curtas. Algo que xa é unha realidade e que habilita novos modelos de negocio recortando custos. Antes non era posible posto que as tiraxes tiñan que ser moi grandes. O exemplo máis claro é Amazon, unha empresa que máis do 60% dos libros que vende se fan no momento da solicitude; xa non se almacenan”, explicou.

En concreto para Jaume Homs, a fabricación aditiva -Impresión 3D– “permite fabricar pensando no uso da peza, pero enfróntase a tres problemas: é lento, caro e a calidade das pezas é mellorable”. Non obstante, destacou que “as vantaxes da Impresión 3D son que aforra tempo -como ferramenta de prototipado-, aforra diñeiro, o rendemento das pezas e a personalización”.

A seguridade dos datos

Tamén é esencial neste mundo hiperconectado a seguridade e o coidado dos datos, que nos últimos anos se multiplicaron por miles. A necesidade de ter bases de datos e demais software a salvo de delincuentes dixitais implementou o avance en materia de ciberseguridade.

O director de B2B en Samsung, David Alonso, explicou que “cambiou o xeito de compartir, traballar, comunicarse ou, mesmo se divertir, en definitiva, o xeito de vivir. E por ese motivo, debería importar aínda máis a seguridade dos nosos datos”.

“Temos que estar protexidos fronte ao roubo de calquera tipo de información ou de dispositivo. A importancia que adquiriron debe facernos pensar niso como unha obsesión”, concluíu.

Unha circunstancia que afecta a calquera dispositivo conectado, ou non conectado. E é que as persoas están continuamente interconectadas -sinais Bluetooth, WiFi, etc-.

Así o explicou o director de Cloud Services en Ilunion IT Services, Javier Menéndez. “É esencial neste momento axudar ás empresas á dixitalización dos seus servizos, dende o cloud á consultoría para a transformación dixital,”, destacou.

“A nube dá unha maior capacidade de computación sen unha infraestrutura demasiado complexa; xa non é necesario un despregamento inmenso de hardware. O Big Data permítenos ter unha ‘marfallada’, onde podemos gardar miles e miles de datos cada día,” continuou.

E é que este cambio de paradigma transformou o xeito de actuar na sociedade -tanto a nivel persoal como empresarial. Con menos infraestrutura e menos esforzo, agora somos capaces de xestionar de xeito máis eficaz, personalizar os produtos de xeito máis sinxelo e conseguir un maior número de información.

(Fonte: Expansión)