A cruzada tecnolóxica de Metro de Madrid en busca da estación do futuro

O suburbano da capital quere soprar as candeas que conmemorarán o seu centenario en 2019 con forzas renovadas e cun plan claro de modernización para as súas estacións. Tras un século percorrendo sen descanso as entrañas da capital, Metro de Madrid é consciente da necesidade de apostar pola tecnoloxía máis punteira para seguir ofrecendo un servizo de calidade aos máis de 600 millóns de usuarios que cada ano se desprazan pola cidade a bordo dos seus vagóns.

Co fin de chegar puntual a esta revolución dixital, o suburbano xa traballa no desenvolvemento dos prototipos que se converterán en pasaxeiros habituais na próxima década no seu Centro Tecnolóxico da Estación 4.0, organismo situado en Canillejas cuxo labor pivota, fundamentalmente, sobre tres ámbitos: información ao viaxeiro, seguridade e telemando (control das instalacións a través de dispositivos electrónicos).

Novidades

Entre outras novidades o metropolitano anunciou que se incorporarán tornos que se iluminarán como un semáforo para mostrar ao usuario cando está habilitado ou vetado o acceso -ou cando existe algunha avaría que impida o paso- así como mapas interactivos e táctiles que substituirán aos actuais planos rotulados e mostrarán as incidencias que se produzan en calquera liña en tempo real. Outra das futuras fichaxes da compañía son os novos modelos de cámaras de videovixilancia que, se todo marcha segundo o previsto, serán capaces de calcular as aglomeracións que se dean nun punto concreto e advertirán sobre os posibles problemas que poida provocar esa saturación.

Así mesmo, trabállase na posibilidade de substituír a sinalética que actualmente marca nas plataformas o límite que non debería cruzarse para non correr o risco de caer ás vías por biombos, unha solución máis analóxica que a anterior pero que comparte a súa mesma misión protectora.Todos estes elementos poderán verse nas estacións da liña 8 a partir de 2022, se ben os tornos luminosos debutarán na de Gran Vía tras as obras de remodelación.

Próxima estación: Centro de Procesamento de Datos

A parte destas tecnoloxías que facilitarán o día a día dos que fan uso de Metro de Madrid, a transformación dixital deste sistema de transporte irá un paso máis alá coa construción dun novo Centro de Procesamento de Datos (CPD) -que recompilará toda a información que se xere no suburbano- e dun Centro de Control de Operación de Rede (CCOR) -que substituirá ao actual Posto de Control-.

O futuro CPD disporá dunhas instalacións de 6000 metros cadrados, que se proxectaron tendo en conta o máis que probable crecemento que experimentará nas dúas próximas décadas, e estarán deseñadas para ter unha alta dispoñibilidade e tolerancia a fallos de seguridade.

(Fonte: Expansión)