A automoción galega pon en marcha a primeira aceleradora de startups do sector

A industria galega da automoción, a través da Fundación Clúster de Empresas de automoción de Galicia (Ceaga) e do Grupo PSA, co apoio da Xunta e a Zona Franca, acaba de poñer en marcha a súa propia aceleradora de startups, chamada Business Factory Auto (BFA), co fin de converter Galicia nun polo de innovación europeo do sector.

Un centenar de responsables de industrias de automoción e centros de coñecemento participou no lanzamento da BFA, que se situará de forma provisional en instalacións de Zona Franca no parque empresarial de Porto do Molle (máis adiante trasladarase ao futuro centro de negocios do consorcio en Balaídos), e que apadriñará ata trinta startups que mellorarán a competitividade do conxunto do sector.

O lanzamento supuxo a apertura do prazo de captación de proxectos, que en caso de ser seleccionados poderán acceder a axudas de ata 350.000 euros (a través de subvencións a fondo perdido e empréstitos participativos).

A BFA terá dúas fases diferenciadas, unha de aceleración, que comezará o próximo mes de xaneiro, e outra de consolidación, para que aqueles proxectos que demostraran a súa solidez poidan dar o salto definitivo ao mercado. Os cambios no sector do automóbil (conectividade, condución autónoma, novos sistemas de mobilidade, car-sharing, coche eléctrico, etc.) son tan rápidos que a industria está a investir en novas empresas en busca de innovación disruptiva. Tamén utilizan aceleradoras de startups fabricantes como Jaguar-Land Rover, BMW ou Seat.

Para o Grupo PSA o proxecto é clave para asegurar que Galicia siga sendo un referente no sector. Asegurouno o director do centro de Vigo e do Polo Ibérico, Yann Martin, que explicou que a BFA está orientada á mellora da competitividade e a transferencia de coñecementos para afrontar con máis garantías os “retos” da nova Industria 4.0. Martin garantiu que a DRIA (a Dirección Investigación, Innovación e Tecnoloxías avanzadas, nas súas siglas en inglés) apoiará esta iniciativa. “Isto permitiranos situar a Galicia no mapa global da innovación”, asegurou.

O primeiro “FabLab”

O presidente de Ceaga, Luciano Martínez, sinalou que a BFA é a terceira pata sobre a que se sosterá o sector: o clúster, con PSA na cabeza; o Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia (CTAG), e agora a Business Factory Auto. Martínez apuntou que o seu obxectivo fundamental é “impulsar a incorporación de compañías innovadoras ao tecido empresarial do sector de automoción” e que se converterá nunha lanzadeira de emprego cualificado. “Agora empeza o mellor, o máis duro, pero o mellor”, afirmou.

Na presentación da BFA participou tamén o conselleiro de Economía, Emprego e Industria, Francisco Conde, que destacou que a aceleradora abrirá as portas a startups que “revolucionarán” a economía de Galicia e colocarán a automoción á cabeza da innovación europea. Conde sinalou que a BFA xerará investimentos superiores a 20 millóns de euros e que contará co primeiro FabLab de Galicia, un laboratorio para fabricar prototipos, coas últimas ferramentas dispoñibles de realidade virtual e impresión 3D.

O sector quixo contar coa presenza do experto internacional en automoción e emprendemento do IESE Pedro Nueno, autor do Libro Branco da Automoción de Galicia, xerme do primeiro plan estratéxico de Ceaga, quen valorou a posta en marcha da BFA e analizou cales son os principais cambios aos que se enfrontará esta industria nos próximos anos. Nueno debateu sobre a condución automatizada, os vehículos eléctricos de híbridos, as novas fórmulas de mobilidade e os cambios na propiedade do automóbil, e instou as empresas a continuar innovando para manter a súa competitividade.

(Fonte: Faro de Vigo)