“O coche do futuro será eléctrico”, afirma con rotundidade Luis Moreno, director xeral do Centro Tecnolóxico de Automoción de Galicia (CTAG), cada vez que ten oportunidade. Esta infraestrutura de innovación para o automóbil, situada no Porriño, é un dos catorce socios de nove países da Unión Europea, que deron coa solución para que o vehículo eléctrico gañe autonomía.
A investigación do prototipo (que nace do proxecto Jospel) parte da premisa de que se a aposta dos Gobernos é a mellora da calidade do aire das cidades, cun uso masivo do automóbil eléctrico, é necesario eliminar o grande obstáculo que -xunto co prezo do vehículo e a falta de infraestruturas- fai que o coche eléctrico sexa aínda pouco apetecible: a limitación da distancia que se pode percorrer cunha recarga.
O resultado da súa investigación e posterior posta a proba é un aforro de enerxía do 57% nos sistemas de calefacción do coche eléctrico. Ademais, grazas a unha mellor xestión térmica, a vida útil das baterías ampliouse nun 15%.
¿Como o consegue? Con materiais que conseguen aforrar en calefacción. Segundo os investigadores, un automóbil eléctrico pode consumir ata o 40% da enerxía no confort térmico do pasaxeiro e, en condicións extremas, mesmo máis. O que fai este vehículo, en vez de calefactar todo o aire da cabina, que é o que se fixera ata agora, é equipar un sistema radiante polo que só se quentan as superficies próximas ao pasaxeiro.
Fontes do CTAG explican que a súa misión se centrou no deseño de compoñentes feitos con plástico flexible. O resultado é a posibilidade de calefactar a porta, o chan, o teito, unha parte do asento e o repousabrazos, entre outros elementos do coche. O prototipo europeo, dotado cun presuposto de 6,7 millóns de euros a través do Programa de Investigación e Innovación Horizonte 2020 da Unión Europea, xa está rematado. “Agora, o seguinte paso é ofrecer estas tecnoloxías ás produtoras de vehículos eléctricos para avanzar cara a unha sociedade máis sustentable”, di a directora de Jospel, Itziar Carracedo.
Laboratorio de baterías
O CTAG é un centro creado no ano 2002 como unha fundación sen ánimo de lucro cuxo obxectivo é o crecemento e a mellora da competitividade da industria do automóbil de Galicia. Actualmente está a construír un novo laboratorio de ensaios para baterías no que se investirán máis de 2 millóns de euros. Nesta infraestrutura, os técnicos do centro poderán levar a cabo todo tipo de probas sobre as células de ión-litio e doutros materiais que se utilizan para a elaboración das baterías, así como dos sistemas de motopropulsión e aproveitamento da enerxía do vehículo, explican dende este centro, que é un socio estratéxico de PSA Vigo.
O grupo francés decidiu dar un paso á fronte en cuestións de mobilidade eléctrica. No 2025, todos os modelos do grupo contarán con polo menos unha versión 100% eléctrica. E iso pasa por fabricar tamén en Galicia. A finais deste ano o novo Peugeot 2008 empezará a súa produción, tamén na súa variante eléctrica, na planta de Vigo. Actualmente, a factoría galega de PSA xa fabrica ao día unha media de dez vehículos eléctricos da gama comercial.
(Fonte: La Voz de Galicia)