O sector da automoción caracterizouse por ser o máis activo ao presentar proxectos que poidan ser financiados polos fondos de recuperación da Unión Europea. Así o declarou a ministra de Industria, Reyes Maroto: «O sector da automoción vai ter o primeiro Perte (Proxectos Estratéxicos para a Recuperación e Transformación Económica) polo interese amosado polas empresas e porque non pode perder o tren para o futuro».
Este primeiro Perte adxudicouse coa colaboración público-privada entre o Goberno, Seat e o Grupo Volkswagen para levantar en Cataluña unha fábrica de baterías que en principio asista ás plantas do fabricante español e do grupo alemán ao que pertence en Barcelona e en Navarra. Unha decisión que deixou un pouso de decepción noutras comunidades autónomas que se vían co mesmo dereito ou máis a recibir o apoio estatal para fabricar celas de baterías. Entre elas, Estremadura, Aragón e Galicia.
Os proxectos
O Ministerio de Industria abriu no outono a solicitude destas axudas ligadas a manifestacións de interese. Hai uns días, Sernauto (Asociación Española de Provedores de Automoción) admitiu que entre todos os proxectos dos seus asociados solicitaba 5300 millóns de euros a través da plataforma Move to Future, da Plataforma Tecnolóxica Española de Automoción e Mobilidade. Sernauto celebra a provisión dun Perte para este sector, aínda que tamén solicita subvención doutros proxectos presentados pola industria auxiliar.
A patronal dos concesionarios, Faconauto, desagregou as súas manifestacións de interese presentadas en Industria por 497 millóns de euros. A rede de concesionarios recibiría 200 millóns para solucións de mobilidade. Ademais, 122 para crear 24.000 puntos de recarga; 108 para eficiencia enerxética (placas solares) e 67 millóns para dixitalizar a distribución.
Fonte: El Mundo