“Máis enxeñeiros con bata e menos con gravata”. Así transmite a industria aeronáutica galega a realidade que azouta ao sector cun déficit de traballadores altamente cualificados que compromete a recuperación económica. Segundo cifras do Consorcio Aeronáutico de Galicia (CAG) farían falta como mínimo 150 traballadores para unha industria que o ano pasado reduciu a súa facturación un 40% polo impacto da pandemia e un 2% o emprego. Así se deu a coñecer nunha xornada impulsada pola Xunta de Galicia, o Círculo de Empresarios de Galicia, a Asociación para o Progreso da Dirección e o CAG.
Delta Vigo, cun 40% do seu persoal formado por titulados en enxeñaría, ve un problema en que se especialicen en xestión empresarial. “Non temos a capacidade suficiente de recursos humanos e estes teñen que estar máis enfocados ao coñecemento que a xestionar”, advirte o seu presidente, Francisco Puga.
Coasa, de Ourense, viuse obrigada a subcontratar a produción de pezas en China e India ante a falta de persoal. “Resúltanos moi complicado contar con enxeñeiros, hai que xerar talento e retelo ou estaremos á cola”, indica Ricardo Escolano, que lembra que no campus estreouse un grao de enxeñaría aeroespacial.
A ‘startup’ viguesa Alén Space, especializada en nanosatélites, cre que o talento “é escaso para todo o tecido tecnolóxico e industrial en Galicia”, pero que hai “unha parte importante de xente que non se quere mover de aquí”, argumenta Guillermo Lamelas. Utingal tamén apunta á necesidade de “reter o persoal cualificado” da compañía, nacida hai 20 anos da automoción.
A exvicepresidenta de Grupo Airbus, Teresa Busto del Castillo, cualificou de “gravísima” a situación laboral e advertiu que “ou se pon solucións ou se terán que importar estudantes e persoal cualificado de fóra, como India”. “Só o 18% dos estudantes universitarios en España son de enxeñarías e con esta porcentaxe non se van poder cubrir os proxectos de futuro”, indica del Castillo, que preside a asociación Elas Voan Alto para promover o emprego feminino nas carreiras STEM -ciencia, tecnoloxía, enxeñaría e matemáticas-.
A industria aeronáutica de Galicia rexistrou unha caída da facturación dun 40% o ano pasado polo efecto da pandemia, aínda que logrou manter o nivel de emprego cun descenso dun 2%. “As empresas queren manter o talento e os traballadores cualificados para afrontar a recuperación que xa se está iniciando. No primeiro semestre deste ano as exportacións medraron un 90%”, apunta Enrique Mallón, presidente do Consorcio Aeronáutico Galego, con 30 empresas asociadas, 1200 traballadores en Galicia e 550 na área de Vigo.
Expertos do Goberno de Israel, da Universidade de Vigo e A Coruña ou da empresa UARX Space completaron o panel de expertos nunha xornada que colocou a Galicia ante o reto de ser potencial mundial de vehículos aéreos non tripulados con innovación, talento propio e colaboración empresarial.
Fonte: Atlántico Diario