A aeronáutica destina o 70% das súas innovacións á mellora ambiental

As últimas xeracións de aeronaves, como o A380, o A350XWB e o Boeing 787 –en cuxa fabricación participan as empresas do cluster de aeronáutica e espazo HEGAN- usarán menos de 3 litros por pasaxeiro aos 100 quilómetros, o menor consumo conseguido ata agora en avións comerciais.

n
n

nPor comparar, hai unha década necesitábanse 5 litros nas aeronaves, 8 litros nos avións dos anos 80 e mesmo o consumo medio por pasaxeiro dun coche é 5,3 litros.
n
nEn total, estímase que o sector aeronáutico atribúe á mellora ambiental o 70% dos proxectos de I+D nos que participan estas empresas, o que permitirá melloras das variables de redución de ruído, das emisións atmosféricas, do consumo de combustible e o emprego de novos materiais máis lixeiros, reducindo así o impacto no cambio climático.
n
nSon datos facilitados por HEGAN, cuxas empresas participaron en máis dun centenar de proxectos de I+D+i e investiron nesta área unha partida de 193 millóns de euros, o 13,6% da súa cifra de facturación anual, e o 80% con financiamento propio.
n
nGran parte dos proxectos tecnolóxicos teñen como obxectivo reducir o peso da estrutura e a resistencia aerodinámica, o que repercute en menos emisións do CO2, así como en conseguir turbinas máis silenciosas e eficientes, o que se traduce á súa vez nun menor consumo de combustible e tamén menor xeración de gases.
n
nOs avións de hoxe son un 70% máis silenciosos e consumen un 70% menos que hai 40 anos. Non obstante, a visión da UE para a industria aeronáutica nos próximos dez anos é que sexa un sector aínda "máis seguro, limpo e silencioso". O transporte aéreo é clave para o desenvolvemento económico, pero é responsable do 2% das emisións de gases de efecto invernadoiro.
n
nObxectivos ambientais en aviación
n
nCoas perspectivas de crecemento actual do tráfico aéreo en torno ao 5% anual -5,3% no ano 2000-, estímase que as emisións dos voos internacionais representarían en 2050 o 3% das emisións totais destes gases. Os axentes do sector aeronáutico traballan en reducir este impacto.
n
nOs obxectivos ambientais para o período 2010-2020 están enfocados a conseguir os obxectivos do Advisory Council for Aviation Research and Innovation in Europe (ACARE) para reducir o ruído á metade en 2020, comparándoo cos estándares do ano 2000, así como o 50% das emisións de C02 e do 80% de emisións de NOx, e un aforro dun 30% de combustible.
n
nEntre os proxectos máis destacados dentro do VII Programa Marco atópase Clean Sky, a principal aposta europea para investigar no deseño da futura xeración de aeronaves europeas máis respectuosas co medio.
n
nAs últimas xeracións de aeronaves, como o A380, o A350XWB e o Boeing 787 –en cuxa fabricación participan as empresas do cluster de aeronáutica e espazo HEGAN- usarán menos de 3 litros por pasaxeiro aos 100 quilómetros, o menor consumo conseguido ata agora en avións comerciais.
n
nPor comparar, hai unha década necesitábanse 5 litros nas aeronaves, 8 litros nos avións dos anos 80 e mesmo o consumo medio por pasaxeiro dun coche é 5,3 litros.
n
nEn total, estímase que o sector aeronáutico atribúe á mellora ambiental o 70% dos proxectos de I+D nos que participan estas empresas, o que permitirá melloras das variables de redución de ruído, das emisións atmosféricas, do consumo de combustible e o emprego de novos materiais máis lixeiros, reducindo así o impacto no cambio climático.
n
nSon datos facilitados por HEGAN, cuxas empresas participaron en máis dun centenar de proxectos de I+D+i e investiron nesta área unha partida de 193 millóns de euros, o 13,6% da súa cifra de facturación anual, e o 80% con financiamento propio.
n
nGran parte dos proxectos tecnolóxicos teñen como obxectivo reducir o peso da estrutura e a resistencia aerodinámica, o que repercute en menos emisións do CO2, así como en conseguir turbinas máis silenciosas e eficientes, o que se traduce á súa vez nun menor consumo de combustible e tamén menor xeración de gases.
n
nOs avións de hoxe son un 70% máis silenciosos e consumen un 70% menos que hai 40 anos. Non obstante, a visión da UE para a industria aeronáutica nos próximos dez anos é que sexa un sector aínda "máis seguro, limpo e silencioso". O transporte aéreo é clave para o desenvolvemento económico, pero é responsable do 2% do as emisións de gases de efecto invernadoiro.
n
nObxectivos ambientais en aviación
n
nCoas perspectivas de crecemento actual do tráfico aéreo en torno ao 5% anual -5,3% no ano 2000-, estímase que as emisións dos voos internacionais representarían en 2050 o 3% das emisións totais destes gases. Os axentes do sector aeronáutico traballan en reducir este impacto.
n
nOs obxectivos ambientais para o período 2010-2020 están enfocados a conseguir os obxectivos do Advisory Council for Aviation Research and Innovation in Europe (ACARE) para reducir o ruído á metade en 2020, comparándoo cos estándares do ano 2000, así como o 50% das emisións de C02 e do 80% de emisións de NOx, e un aforro dun 30% de combustible.
n
nEntre os proxectos máis destacados dentro do VII Programa Marco atópase Clean Sky, a principal aposta europea para investigar no deseño da futura xeración de aeronaves europeas máis respectuosas co medio.
n
nOs seus responsables consideran que é esencial contemplar o impacto ambiental do produto dende o deseño, xa que calquera mellora en fase se traduce nun comportamento máis eficiente e respectuoso co medio ao longo dunha vida útil de 25 anos.
n
nPola súa banda, ITP participa no proxecto Sustainable and Green Engines (SAGE) do Clean Sky, liderado por Rolls-Royce, que persegue desenvolver novos conceptos para a futura xeración de motores de aviación de acordo ás esixencias de ACARE. Participa no deseño e construción de 5 demostradores de motores para integrar tecnoloxías de sistemas de baixa presión con ruído reducido e peso lixeiro.
n
nPara os próximos 15 anos, o reto de ITP dirixirase a mellorar a eficiencia, coa redución do 30% do consumo de combustible, redución dun 50% o ruído e outro tanto o peso, redución do 35% o custo e redución en 28 meses -un 20% -o tempo de posta en servizo.
n
nDentro do marco de Clean Sky atópanse tamén outros socios de HEGAN, como Tecnalia, Aciturri, CTA e SENER, con diversos proxectos de desenvolvementos de sistemas e equipos, motores, estruturas, novos materiais e sistemas de fabricación que permitirán avións e motores máis eficientes e unha mellora da xestión do tráfico aéreo.
n
nOutro ámbito de mellora ambiental directa é o de fabricación das propias empresas, coa participación en programas de ecoeficiencia, optimización de recursos e eficiencia enerxética, así como a tracción no campo ambiental que realizan as empresas cara ao resto da súa cadea de valor.
n
n(Fonte: Ecoticias)

n