Coa celebración da feira IFA, empezan a resoar entre a maraña de rumores tecnolóxicos, a chegada de novos reloxos intelixentes que tratarán de competir co Apple Watch, un produto que, a pesar de que parece vai ser practicamente un fracaso para a compañía de Tim Cook, xa conseguiu situarse como líder da categoría.
Nas últimas semanas, Samsung foi dando pistas do seu novo reloxo Gear S2, que manterá a súa aposta de deixar a un lado Android Wear e quizais consiga plantar cara ao dispositivo de Apple con algunha funcionalidade que vaia máis alá das que xa se converteron nas habituais, e outros fabricantes como Motorola espera anuncien en breve tamén novas xeracións dos seus reloxos.
E é que estes dispositivos vestibles seguen sendo a próxima gran promesa tecnolóxica, pero o problema é que revisando as cifras, parece que de momento 2015 non vai ser o ano do seu despegue nin moito menos e, a menos que pronto se atope a “killer app” que os faga interesantes, é posible que o fantasma das Google Glass apareza para levar os reloxos tecnolóxicos (polo menos a esta xeración) ao limbo das tecnoloxías que van quedando no esquecemento.
Segundo ZDNet Corea, en xullo, os analistas de Strategy Analytics estimaban que se venderían en todo o mundo algo máis de 28 millóns de reloxos intelixentes, dos cales 15 millóns serían de Apple, aínda que, de momento, a compañía non quixo revelar cifras do seu novo dispositivo, ou que todo o mundo atribúe a que as vendas foron inferiores ao que esperaba.
Outra empresa de análise, Statista, rebaixa a 25 millóns a cifra considerada de vendas totais, e mesmo a menos de 20 millóns, aínda que depende de onde poñas a liña que divide aos reloxos intelixentes de produtos como as pulseiras cuantificadoras, e cre que Apple non superará os 10 millóns de unidades do Apple Watch en 2015.
Algúns analistas desta compañía cren se cabe que a estratexia dos reloxos intelixentes foi un fracaso, salvo no caso de Apple, e mesmo sobre este teñen as súas dúbidas, ao cualificalo como un bonito accesorio de moda, pero que non ten ningunha aplicación extraordinaria, a “killer app”, polo menos de momento.
E é este terreo, o das apps de terceiros, o que parece necesitar unha maior evolución de momento. Os reloxos intelixentes permítenche recibir as notificacións dos teus programas como as mensaxes curtas ou o correo electrónico, contar as túas pulsacións, revisar unha ruta co GPS ou mesmo recibir unha chamada no teu pulso; pero máis alá diso, os desenvolvedores non conseguiron ofrecer nada especial e único que non estea xa dispoñible no teu smartphone a só uns centímetros máis de distancia (no teu peto) que un reloxo, que ademais é caro e hai que cargar a diario.
Mercado por desenvolver
Como proba de que os reloxos son un mercado aínda moi inmaturo está o feito de que a propia Facebook rexeitou a proposta de Apple de saír cunha app específica da súa rede social para o reloxo.
Con todo este escepticismo por diante, é posible que a nova evolución de produtos que vexamos esta tempada, empezando polo Gear S2 de Samsung, e seguindo co novo sistema operativo watchOS 2 que Apple lanzará en outono, sexan o impulso que necesita a categoría para despegar definitivamente. Samsung xa conseguiu o ano pasado co Gear S un reloxo capaz de funcionar case de xeito independente ao smartphone e é posible que este ano consiga ademais facer un dispositivo atractivo que non pareza un teléfono pegado ao pulso e dar un novo interese á categoría.
Tras o novo Gear S2 chegarán novos modelos de Motorola, LG e talvez algún fabricante menos coñecido saiba atopar un argumento distinto ao dos habituais (non hai que esquecer outras compañías como Pebble que ten un dos produtos con máis seguidores e que fabricantes de reloxos tradicionais como o grupo Swatch con marcas tan potentes como TAG Heuer anunciaron xa que van presentar as súas apostas neste terreo dos smartwatch).
En calquera caso, parece que 2016 vai ser definitivamente o ano en que subamos a esta nova onda de reloxos conectados ou que a deixemos pasar para que rompa na beira das tecnoloxías esquecidas… E é que, quen sabe, nuns anos, con baterías máis duradeiras, novos sensores e aplicacións máis interesantes, quizais chegue outra á que realmente pague a pena engancharse.
(Fonte: ticbeat)